Prima dată când mi-a venit ideea să scriu o carte a fost undeva în anul 2013. Pe atunci îmi plăcea ideea și credeam că mă face să fiu cool. Cred că din cauza asta nici nu reușisem să scriu mare lucru.
Din 2013 și până la sfârșitul lui 2015, reușisem să strâng 4-5 idei de cărți care mi s-au părut viabile. Am reușit să lucrez la ele, însă foarte puțin. Făcusem la fiecare câte puțin și nu terminasem niciuna.
Iar la sfârșitul lui 2015 am avut parte de un semn care m-a făcut să înțeleg că trebuie să mă opresc din lălăială, și să mă apuc serios de treabă. Dintr-o prostie, am reușit să pierd toată munca. Nu doar ce lucrasem la cărțile respective, ci absolut tot ce lucrasem în ultimii ani la proiecte.
Am scris o carte
La începutul lui 2016 m-am apucat să scriu o carte despre antreprenoriat online. Ideea aceasta nu mai apăruse până atunci și mi s-a părut mai mult decât viabilă.
Însă nu-i doar despre antreprenoriat. Ci mai degrabă, despre cum să faci ce îți place fără să mori de foame. Despre cum să îți identifici cea mai puternică pasiune și despre cum să o transformi în mica ta afacere.
Am început să scriu la această carte pentru că am observat la cei din jurul meu nevoia de a câștiga (măcar un ban de buzunar) făcând ce le place să facă.
Și n-a fost nevoie să mă uit doar la oamenii din jurul meu pentru a observa asta. Oriunde mă uitam vedeam oameni care păreau să le lipsească ceva, iar atunci când discutam cu ei vedeam elementul lipsă: în activitatea lor de zi cu zi abia dacă făceau lucruri ce aveau legătură cu pasiunea.
Trezit de dimineață, mâncat, spălat, plecat la job, ajuns acasă, mâncat, stat pe canapea, uitat la televizor, adormit.
Iar dacă la job nu se întâmpla nimic ce avea legătură cu pasiunea, ajungea acasă obosit, uneori stresat, fără să mai aibă chef de altceva. Și rutina aceasta, pe care eu o consider atât de anormală, se întâmplă la atât de multă lume încât pare să fie normală.
Când am conștientizat lucru acesta, am știu că trebuie să fac ceva, însă habar n-aveam ce.
Până când, la un moment dat, am realizat un lucru.
Despre mica mea afacere
Dintotdeauna am fost pasionat de psihologia umană. Mai exact de acea latură a psihologiei ce are legătură cu capacitatea oamenilor de a-și schimba perspectivele, astfel încât să se schimbe pe ei înșiși.
Undeva în anul 2009 încercam să-mi fac pasiunea vizibilă pe internet, așa că mi-am făcut un blog. Însă pe atunci nu știam ce am de făcut.
Am muncit și am învățat cât de multe am putut despre cum să îmi transform blogul într-o unealtă care să mă ajute să-mi dezvolt și să-mi consolidez brandul personal. Astfel că în anul 2012 reușisem să fac trecerea de la a fi un anonim pe internet, la a fi recunoscut ca un optimist pe internet.
Și tot efortul respectiv mi-a adus foarte multe oportunități. Pentru că acel moment în care am luat decizia de a-mi face pasiunea vizibilă (în 2009), care s-a fructificat ceva mai târziu (în 2012) mi-a schimbat viața.
În ultimi 4 ani am scris aproape 450 de articole pentru mine (împreună cu alte peste 3000 de articole pentru oamenii cu care am lucrat), am vorbit la conferințe în fața a sute de oameni, mi-am organizat propriile ateliere, am alergat la competiții sportive și am strâns fonduri pentru diferite cauze, și multe alte lucruri.
Ultimi 4 ani ar fi fost total diferiți, probabil lipsiți de sens, dacă nu aș fi luat decizia de a-mi păsa de pasiunea mea.
Iar la un moment dat, am ajuns să realizez o chestie. Am realizat că în jurul pasiunii mele s-a dezvoltat o mică afacere.
Și când am realizat treaba asta, am putut să văd foarte clar care sunt pașii pe care i-am făcut, lucrurile pe care le-am învățat și greșelile pe care le-am făcut.
Astfel că, la începutul anului acestuia, am început să scriu o carte.
Ghidul antreprenoriatului online
Mai exact, un ghid practic care să te ajute să îți identifici cea mai puternică pasiune și să o transformi în mica ta afacere.
Am nevoie de ajutorul tău
Cartea este gata în momentul de față și este structurată în două volume. Însă este disponibilă doar într-un format digital.
Ceea ce îmi doresc acum este să pot printa cartea. Iar aici am nevoie de ajutorul tău.
Astfel că, prin intermediul celor de la CrestemIdei.ro, am pornit o campanie de crowdfunding prin care să strâng fonduri pentru a printa cartea.
Orice ajutor îmi oferi în această direcție va fi răsplătit cu o recompensă, lista cu recompensele fiind disponibilă în partea dreaptă a platformei de finanțare.
Ajută-mă să printez această carte și îți promit că vei avea un punct de plecare către mica ta afacere. Îți mulțumesc.
Dacă ai întrebări în legătură cu cartea, adreseză-mi-le prin intermediul paginii de contact.






