Trăim într-o societate învățată să consume cât mai mult, motiv pentru care ar trebui să cumperi lucrurile pe care oamenii nu încearcă să ți le vândă.
Toată lumea încearcă să-ți vândă ceva. Însă există o mică parte din „toată lumea” care poate să dezvolte produse care ajută cu adevărat oamenii ca mine și ca tine.
De exemplu, un antreprenor care de mai bine de 10 ani este în domeniul educației, care consideră că poate ajuta alți oameni să-și depășească obstacolele antreprenoriale. Sau un atlet care a câștigat aproape fiecare competiție la care a participat consideră că poate ajuta alți oameni să aibă o tehnică mai bună de alergare.
Acești doi oameni pot dezvolta produse care să-i ajute pe alții. Însă aceste produse vor ajuta pe toată lumea?
Răspunsul scurt ar trebui să fie „nu”, însă de ce nu?
Ce nu vând oamenii și tu ar trebui să cumperi?
Înainte de toate, atunci când spun că oamenii nu vând, mă refer că nu îți oferă informație care poate fi găsită doar într-un produs specific dezvoltat de ei.
În al doilea rând, atunci când spun că ar trebui să cumperi, mă refer la faptul că ar trebui să acorzi atenție.
Ce nu vând oamenii și tu ar trebui să cumperi face parte din stilul lor de viață și, dacă ești îndeajuns de atent la ce aceștia oferă ca „lucruri gratuite”, vei putea să observi lucrurile pe care ar trebui să le cumperi.
De exemplu, priveam un video pe Facebook cu Tony Robbins – avea 5-6 minute. Nu sunt cel mai mare fan al lui Tony însă eram curios ce are de spus.
Vorbea despre cele două elemente de care un business are nevoie ca să prospere. Nici măcar nu-mi aduc aminte cele două elemente pentru că nu cred că un business (oricare ar fi el) se rezumă doar la două elemente. Însă, la un moment dat, în acel video, spune ceva care s-a simțit ca piesa de puzzle lipsă din viața mea în momentul respectiv.
Imediat după ce explică cele două elemente, face o paralelă către viața și business-ul lui și spune că el nu lucrează niciodată cu oameni proști. Și argumentează atât de bine această idee încât încep să înțeleg ceva nou.
Faptul că nu lucrează cu oamenii proști nu face parte din ceva ce încerca să îmi vândă. De fapt, face parte din stilul lui de viață și din procesul gândirii lui. De asemenea, a fost piesa de puzzle lipsă din felul gândirii mele.
Desigur, până în acel moment știam că nu vreau să lucrez cu oameni proști, însă o făceam oricum. După ce l-am auzit pe Tony spunând asta, mi-a fost clar că a lucra cu oameni proști îmi consumă timp și energie mai mult decât să îmi ofere bani și libertate. Acela a fost un moment al schimbării pentru mine.
Oamenii îți vor vinde acele lucruri pe care le consideră potrivite pentru tine
Și este absolut normal.
Consider că îți vând ceva care te poate ajuta atunci când îți recomand o carte, indiferent că acea carte e scrisă de mine sau de altcineva.
Însă nu înseamnă că este garantat ca acea carte să îți ofere valoare. Și asta nu înseamnă că sunt rău-voit – pur și simplu se întâmplă asta pentru că nimeni nu-ți cunoaște nevoie mai bine decât tine; nici măcar eu, cel care încearcă să-ți vândă ceva.
Cum să cumperi lucruri valoroase pentru dezvoltarea ta?
Înainte de toate, nu te grăbi către a cumpăra ceva doar pentru că cineva ți-a spus că acel produs îți va schimba viața.
Poate că va adăuga valoare în viața ta, însă ești sigur că profiți la maxim de investiția făcută?
Așadar, imediat după ce găsești ceva care crezi că merită banii, ar trebui să mai faci un lucru.
Găsește dezvoltatorul a ceea ce încerci să cumperi, ascultă-i povestea și descoperă-i stilul de viață. Apoi conectează punctele între ceea ce tu vrei și stilul lor de viață. Dacă există un produs pe care l-au dezvoltat în acea conexiune (ceea ce tu vrei – /ce ar trebui să cumperi/ – stilul de viață al dezvoltatorului), atunci acel produs îți va oferi foarte multă valoare.
Cu prietenie și optimism,
David