Marea majoritate a timpului meu este investit în copywriting – este jobul meu. Dacă ești un om de business, din interacțiunile pe care le-am avut cu oameni ca și tine, mi-am dat seama că ești interesat să înveți să scrii descrieri de produse care să vândă, așa că articolul acesta este pentru tine.
Copywritingul este abilitatea care te ajută să vinzi cu ajutorul cuvintelor, iar copywritingul ar trebui folosit când scrii descrieri de produse, pentru produsele pe care vrei să le vinzi.
Pornind de la ideea „Content is King”, orice produs care este pus la vânzare pe internet are o descriere. Iar descrierea respectivă este unul din factorii decizionali în vânzarea produsului.
În cazul în care ai un magazin online și vrei să înveți să scrii descrieri de produse care să vândă, uite lucrurile care vor fi punctate în acest articol:
- Importanța tipului de produs;
- Structurarea descrierii produsului;
- Lista de beneficii;
- Adjective puternice;
- Întrebări la care să răspundă descrierea.
Înainte de a trece mai departe, de menționat că am scris acest articol presupunând că știi deja care este tiparul omului interesat de produsele tale.
Pornește de la tipul de produs pe care dorești să îl vinzi
Indiferent că vinzi șosete, mașini de spălat, jurnale sau orice altceva, ar trebui să poți încadra produsul respectiv în una din următoarele două categorii: tehnic sau creativ.
De exemplu, dacă vinzi mașini de spălat, produsul respectiv va fi asociat cu categoria „tehnic”. Dacă vinzi jurnale făcute handmade, produsul respectiv va fi asociat cu categoria „creativ”.
Când setezi categoria, gândește-te la tipul de om la care ar ajunge respectivul produs. În cazul în care vorbim de smartphone, categoria este „tehnic” pentru că oamenii care folosesc un smartphone sunt mai tehnici decât creativi.
Este o generalizare care te va ajuta să îți structurezi descrierea produsului tău.
Vrei să înveți cum să scrii descrieri de produse care vând? Structurează-ți descrierea!
Categoria aleasă anterior reprezintă prima bucată din descrierea ta.
Uite un exemplu pentru a înțelege mai bine, cu un produs căruia i-am scris descrierea nu cu mult timp în urmă.
Produs: UniCat Sweater
Imagine produs:
Pentru că este un produs care are un desen amuzant pe el, îl putem adăuga în categoria „creativ” și dezvolta o descriere în direcția respectivă.
Descriere creativă:
Se spune că Aurora Boreală este un rezultat al invaziei pisicilor spațiale. Liderul pisicilor spațiale, Nyan Cat, lasă în mod regulat câte o dâră de curcubeu pe internet.
De-a lungul ultimilor 8690 de ani, pisicile spațiale au încercat să comunice cu cele pământene. Până acum, au reușit doar prin intermediul supușilor săi, oamenii, imprimând mesaje cu „Miau! Miau!” pe îmbrăcăminte. Recent, tehnologia a evoluat atât de mult încât au ajuns la transmiterea mesajelor printr-o fotografie ce îmbină terestrul cu extraterestrul: pisici pământene cu cornul înghețatei pierdut de Nyan Cat, în timp ce survola bolta cerească.
E clar că încearcă să comunice. Toate semnele sunt favorabile!
În continuare, pentru că avem nevoie să expunem și detaliile tehnice ale puloverului, trecem la descrierea tehnică.
Descriere tehnică:
- Lână sintetică moale;
- Unisex;
- Fabricat în UE;
- Disponibil la comandă.
Sau, scris altfel: Pulover unicat, din lână sintetică moale, atât pentru bărbați cât și femei, fabricat în Uniunea Europeană, disponibil la comandă.
În plus, indiferent care ar fi categoria aleasă inițial pentru produsul tău, va apărea o a treia la descriere, și anume acea categorie în care prezinți beneficiile produsului. În cazul în care categoria inițială era una tehnică, atunci beneficiile trebuiau conectate la caracteristicile produsului.
Pentru că am ales categoria primară ca fiind cea creativă, putem continua în aceeași direcție.
Beneficii:
- Se îmbracă cu mare grijă, pentru a nu distorsiona comunicarea între cele două specii pisicești;
- Ideal pentru agățarea gagicilor iubitoare de pisici, dar și pentru agățarea pisicilor iubitoare de gagici.
Pentru produsele tehnice, creează o listă de beneficii
În cazul în care produsul este un pantof, lista de beneficii generează cel mai mare impact în decizia achiziționării produsului.
Să luăm următorul pantof și să-i scriem descrierea tehnică.
- Capturează stilul clasic al pantofilor de tip barcă cu design feminin;
- Construcție autentică realizată manual pentru confort sporit;
- Suprafață din piele rezistentă la murdărie și apă pentru uzură durabilă;
- Cusătură cu ață dură, rezistentă la rugină pentru o fixare sigură;
- Talpă din cauciuc cu aderență superioară pe suprafețe umede/uscate.
De menționat că niciunul din punctele afișate mai sus nu face referire directă la calitatea produsului, însă fiecare oferă o primă impresie valoroasă cu privire la calitatea acestuia.
Folosește adjective puternice fără a abuza de ele
Descrierile produselor tale vor avea nevoie de steroizi pentru a crea impact și a transmite emoții. Însă îți recomand să le folosești cu măsură, eventual să fie integrate în listele de beneficii.
Uite lista cu cuvinte și imediat îți menționez și dezavantajele abuzării lor:
Gratuit | Garantat | Incredibil | Puternic |
Nou | Dovedit | Ușor | De top |
Instant | Confortabil | Îmbunătățit | Superior |
Interesant | Plăcut | Benefic | De încredere |
Acestea sunt doar câteva din cuvintele care te ajută să transformi mai ușor un vizitator în cumpărător.
Însă aceste cuvinte folosite ca atare, mai ales atunci când abuzezi de ele, este posibil să scadă vânzările în loc să le crească.
Înlocuiește adjectivul cu o descriere pentru a transmite impactul dorit
Atunci când folosești cuvinte precum „foarte bun”, „folositor” sau „mai frumos” în descrierile tale și abuzezi de ele, acestea vor crea în jurul produsului ideea de IMPOSIBIL.
În mintea cumpărătorului, ideea de IMPOSIBIL are două aspecte:
- Consideră că produsul pe care îl are în față are caracteristici pe care nu le crede sau cu care nu este de acord – scepticism;
- Din moment ce marea majoritate a descrierilor au adjective precum „mai bun” va avea impresia că achiziționează același produs pe care îl poate oferi oricine altcineva.
Astfel, pentru a evita folosirea exagerată a acestor adjective, este ideal să îți creezi propriile descrieri.
De exemplu, atunci când vrei să îi faci un compliment unei femei, poți să îi spui:
- Ce frumoasă ești în seara aceasta;
sau
- Îmi place cum ai asortat pantofii cu rochia. Îmi oferă impresia că ești o femeie încrezătoare.
Cu al doilea compliment vei avea șanse mai mari să impresionezi pentru că marea majoritate a complimentelor includ cuvântul „frumos” sau sinonime ale acestuia.
Același principiu poate fi aplicat și atunci când scrii descrieri pentru produse.
Așadar, uite câteva exemple, în direcția adjectivelor alese în articol.
- În loc să folosești „garantat” folosește „care nu se rupe” sau „care durează doi ani după prima folosire”;
- În loc să folosești „confortabil” folosește „care te face să te simți ca acasă”;
- În loc să folosești „superior” folosește numele materialului (înlocuiește „material superior” cu „catifea” sau „piele de crocodil”);
- În loc să folosești „ușor” folosește „cu efort redus” sau „în mai puțin de cinci minute”;
- În loc să folosești „instant” folosește „imediat după ce ai început să-l porți”.
Nu uita să răspunzi la următoarele întrebări
După ce ai creat produsului tău descrierea, ar trebui ca în respectiva descriere să existe răspunsuri pentru fiecare din întrebările de mai jos.
- Pentru cine este produsul?
Audiența la care va ajunge produsul poate fi un sex (bărbat sau femeie), un interval de vârstă (studenți, angajați sau pensionari), un stil de viață (proaspete mămici sau pasionați de mașini).
- Care sunt cele mai importante detalii ale produsului?
Acest lucru include caracteristici precum dimensiuni, materiale, funcții.
- Unde și când ar folosi cineva produsul acesta?
Definește produsul ca fiind de interior sau de exterior, pentru mașină sau pentru casă, pentru ocazii speciale sau pentru fiecare zi.
Cu prietenie și optimism,
David